Pazartesi, Temmuz 15, 2013

Başlangıç: İlk Adım...

On-bin adımlık yolculuk, tek bir adımla başlar.  
Çin Atasözü 


Uzun zamandır düşünmekteydim blog başlatmayı.   Sonunda karar verdim, ve ilk adımı attım.

Aslında, yıllar boyunca deneyimlerimle ve okuduklarımla oğrendiklerimi bir kitapta toplayıp ailemizin genç nesillerine bırakmak istiyordum arkamdan.  İleride bir gün belki yararlanırlar diye...

Fakat sonraları,  Türkiye'deki pırıl pırıl gençlerle tanışıp konuştukça, ve girişimcilik konusunda yol gösterebilecek olanlara ne denli gereksinimleri olduğunu görünce, aklımda öncelik kazanmaya başladı bu blogu başlatmak.  Ayrıca, blog Türkçe olmalıydı.  İngilizce bilen gençler zaten bu gibi bilgelere daha kolay ulaşabiliyorlar ve Türkçe'yi de okuyabilirler.  Asıl yeterli İngilizcesi olmayan gençler yararlanabilmeli yazacaklarımdan diye düşünüyorum.  Asıl, İstanbul dışında yaşayan gençlere de yazmalıyım...

Ben ilk adımı atıp bu blog yolculuğuna çıkarken, bir girişim başlamış oluyor.  İngilizce'de startup kelimesi girişim, yeni iş anlamındadır.  Bu birleşik kelimenin en önemli parçası "start" kelimesidir - yani, başlamak.  Çünkü, başlamadan girişimci olunamaz.

Girişimcilik öğrettiğimi söylediğimde, sıkça "Girişimci doğulur mu, olunur mu?" diye soranlar olur.  Bilhassa, kendileri girişimci olarak başarıya ulaşmış olanlar, bir bakıma bana "Biz farklıyız, herkes bizim gibi başarılı girişimci olamaz ki..." dercesine, hafif kasılarak ve dudaklarında alaycı bir gülümsemeyle sorarlar.  Evet, bence herkes girişimci olabilir!  Ama başlamak şartıyla, yaparak ve her öğrenme fırsatından yararlanarak...  Girişimcilik, yüzmek veya bisiklete binmek gibi yapmadan öğrenilmiyor.  Hiç başlamazsanız da "yapmak" için fırsatınız olmuyor.

Başlamak ve yapmak dışında, başkalarının deneyimlerinden yararlanmak da öğrenmenizi hızlandıracak bir yöntem.  Başarılı bir işadamıyla söyleşi yaparken sormuşlar, "Başarınızın sırrı nedir?". İşadamı yanıtlamış: "Ben neyi yaparsam hata olur bilebiliyorum."  Söyleşiyi yapan az düşündükten sonra tekrar sormuş:"Peki, bunu nasıl bilebiliyorsunuz?"  İşadamı gülümsemiş: "Hayat boyu bir çok hatalar yaparak öğrendim..."

Başarısız girişimciye Silikon Vadisi'nde "deneyimli girişimci" denir.  Girişimcilik hata yapmadan öğrenilemez.  Bisiklet düşmeden, yüzmek suda batmadan öğrenilmediği gibi... Ama ilk defa bisiklete binerken, yüzerken yanımızda durup bize yol gösteren, bizi tutacak biri olursa da iyi olur - benim sizlere yapmak istedigim de işte bu.  Amacım, siz gençlere öğrendiklerimi aktarmak, hatalarınızın sayısının az ve etkilerini hafif olmasına yardımcı olmak.

Fakat, sizlerle asıl paylaşmak istediğim "girişimcilik aklı" olacak.  Bu düşünme tarzı, birçok kitap, ders, veya Internet'ten ulaşacağınız "yap-yapma" diye ögretilenlerden farklı olarak, sizin başarılı bir girişimci olmanızı sağlayacak düşünce becerinizi geliştirecek.

Gelecek yazımda, "girişimcilik aklı" konusunu biraz daha açacağım.

Kalınız Sağlıcakla...



(c) Copyright 2013 Ziya Boyacigiller

20 yorum:

  1. Super ilk yazi babacim!
    :D

    YanıtlaSil
  2. Bir twitter hesabi acip yeni yazilarinizi oradan paylasirsaniz biz de hepsini kolayca takip edebiliriz

    YanıtlaSil
  3. Kırsal kesimde yaşıyan gençleri düşünen bir düşünürün yazısını okumak.. Susuzluğumuzu gideren su gibi.

    YanıtlaSil
  4. İşte bu süper oldu bende eric ries'ın yalın yeni girişim kitabını almıştım yeni başlayacaktım okumaya ama orada hiç deneyimi olmayanlar için nerden başlanır nasıl yapılır ne nedir ne değildir şeklinde değilde daha ziyade kendi deneyimlerini aktarıyor burda biz ilk deneyiminde başarısız olmuş girişimci adayları için elimizdeki proje fikrimizi en başından nerden başlanıp adım adım neler yapmamız gerektiğini anlatan makaleler olucaksa muhteşem olucak hemde türkçe kaynak olması sizinde söylediğiniz gibi çok kolaylık sağlıcak çünkü ingilizcemiz yok, çoook teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle yeni makalelerinizi yazmanızı diliyor, büyük bir merakla ve dört gözle bekliyoruz. :)

      Sil
  5. takibe alındı.çok iyi olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Blogunuzu tesadüfen gördüm, 17 yaşındayım ve iyi bir girişimci olmak istiyorum, yeni makalelerinizi bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Düşüncelerinizi insanlara aktarmak için blog platformunu kullanmayı tercih etmenize -bir blogcu olarak- çok sevindim. Tebrik ederim.

    Not: Sizin blog açtığınızı twitter üzerinden @ErhanErkut 'tan öğrendim kendisine teşekkür ederim.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
  8. Böyle bir karar verip harakete geçtiğiniz için teşekürler.

    YanıtlaSil
  9. blogu başlatmak değil sürdürebilmek önemlidir.

    YanıtlaSil
  10. Yazılarınızı merakla bekliyoruz :-)

    YanıtlaSil
  11. hocam sizinle nasıl iletişime geçebilirim mail adresinizi göremedim

    YanıtlaSil
  12. Daha nice nice kosar adimlara:)

    YanıtlaSil
  13. Yazılarınızı merakla bekliyoruz hocam :)

    YanıtlaSil
  14. http://girisimcilikkonseyi.sabanciuniv.edu/

    YanıtlaSil
  15. Keşke Sabancı Üniversitesi böyle bir portal başlatsa,

    http://www.mindvalleyinsights.com/zentrepreneur/

    YanıtlaSil
  16. Blog kaç günde bir güncellenecek Ziya bey?

    YanıtlaSil
  17. Yaptiginiz konusmalarin videolarini paylasirsaniz cok seviniriz. ABilgic

    YanıtlaSil